Re: [TEKNIK] Kopiere fil-træ struktur men ikke filerne deri - Hvordan?

On Wed, 02 Sep 2009 12:33:29 +0200, Admir Trakic <sslug@sslug> wrote:

On 9/2/09, Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:
"Michael Schmidt" <sslug@sslug> writes:

Findes der er nifty måde til at lave en "tom" kopi af fil-træ strukturen?
Altså kopiere alle foldere men ingen filer.

( cd /src ; find . -type d -exec mkdir -p /dest/{} \; )

//Makholm

Blot til notering, rsync kan også bruges med een komando:

rsync -a --include "*/"   --exclude '*' /src  /dest

Smart!
-Jeg er dog ikke helt gode venner med rsync (selvom det nok er det rette værktøj til de her opgaver) da jeg ikke altid får ventede resultat når jeg prøver at tilføje det, der lokalt er tilstrømmet at nyt til "det store arkiv" - men det er nok mig der ikke har helt styr på kommandoerne.

--
Med venlig hilsen
//Zmit