Re: [TEKNIK] (s)locate finder ikke mine filer

Atte André Jensen skrev:
Hejsa

Jeg har opdaget at jeg ikke kan stole på locate eller slocate på min arch linux:

sslug@sslug ~]$ ll music/undervisning/text/teori/bog/stikord.rst
-rw-r--r-- 1 atte 1000 4,1K 2006-10-25 18:40 music/undervisning/text/teori/bog/stikord.rst
sslug@sslug ~]$ slocate stikord
sslug@sslug ~]$ locate stikord

Jeg har kørt updatedb som root, men det hjalp ikke noget. Jeg indrømmer at jeg ikke ved meget om hvad der ligger bag (andet end en db som typisk opdates via et cronjob). Er der nogen der har nogle bud på hvorfor fx ovenstående fil ikke findes med locate og slocate.

Filen ser ud til at være gammel nok til at den burde være i basen, så den fejlmulighed kan vi vist springe over.

Anden mulighed er, at database-opdateringen normalt køres som brugeren 'nobody'. Dette betyder at alle mapper fra roden og ind til filen skal være læsbare og executable for alle - ellers bliver de ikke inkluderet i basen.

Med venlig hilsen

Ole