Re: [TEKNIK] Kopiere fil-træ struktur men ikke filerne deri - Hvordan? -Tak!

On Wed, 02 Sep 2009 09:42:26 +0200, Martin Møller Skarbiniks Pedersen <sslug@sslug> wrote:

2009/9/2 Michael Schmidt <sslug@sslug>:
Hej NG
Findes der er nifty måde til at lave en "tom" kopi af fil-træ strukturen?
Altså kopiere alle foldere men ingen filer.
(Jeg ved godt folderne også bare er filer, men alligevel) :)

Ja. F.x.

Hvis du vil kopierer kun katalogerne fra A til B (Jeg antager
at B ikke er en del af A's struktur).

cd A
find . -type d -exec mkdir -p B/'{}' \;

Tusind tak! Det var lige hvad jeg manglede
- konkret manglede jeg "-type d" til find og -exec's placering af {} -som jeg havde skrevet som (), men "mkdir -p" havde jeg selv man'et mig frem til :)

Tak.
--
Med venlig hilsen
/Zmit/