Re: [TEKNIK] USB Linux kørt fra emulator på windows ???

On Fri, 04 Sep 2009 14:23:14 +0200, Frank Vestergaard Pedersen <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Hej NG
Kan det lade sig gøre at "boote" en virtuel udgave af en USB-Linux på en windows maskine uden at lave installationen (af USB-Linuxen) om til et image først?

svare er "Portable Ubuntu"

http://sourceforge.net/projects/portableubuntu/

eller noget i den stil....
Den løsning kan jeg godt producere; at lave et image af min USBnix som så kan spilles i en virtuel maskine på win. Men det jeg ville var at starte _min_ USB, uden at ændre noget på den, inde i en virtuel maskine. Brian har foreslået VirtualBox, der vist kan boote på en USB-enhed - Præcis den situation jeg har.

Tak for input.

--
Med venlig hilsen
//Zmit