Re: [TEKNIK] SMTP, kan kun lave telnet til mit relæ. Hvorfor?

Måske fordi din internet udbydder er nazi og kun tillader deres kunder
at snakke med nazi mailserveren.
Sådan forhindrer mange ISP'er at deres kunder bliver spam-relays.

Jeg tror, at forklaringen er noget i den retning. TDC er min ISP. Se hvad
jeg har:

mydomain.dk     MX preference = 10, mail exchanger = mail.mydomain.dk
mydomain.dk     MX preference = 20, mail exchanger = backup-mx.post.tele.dk

Såvidt jeg husker, har man ikke direkte forbindelse til mail.mydomain.dk
(port 25). Defor forsøges mailen sendt til backup-mx.post.tele.dk, og denne
server har direkte adgang til mail.mydomain.dk og vil derfor vidersende
mailen.