Re: [TEKNIK] SMTP, kan kun lave telnet til mit relæ. Hvorfor?

"Doc Nielsen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
2009/9/11 David Bo Jensen <sslug@sslug>:
> Jeg har prøvet, at lave en telnet forbindelse til det relæ, der sender min
> post ud i den store vide verden. Det er tcp over port 25, og det fungerer
> fint.
> Nu tænkte jeg, at jeg kunne gøre det samme direkte til den server, som
> skal
> modtage min mail også med port 25. Det kan jeg imidlertid ikke. Hvorfor?

Måske fordi din internet udbydder er nazi og kun tillader deres kunder
at snakke med nazi mailserveren.
Sådan forhindrer mange ISP'er at deres kunder bliver spam-relays.

Jamen jeg kan også connecte til vip.cybercity.dk selvom cybercity (idag
telenor) ikke er min ISP.
Vedrørende næste svar:
Jeg er klar over, at sslug@sslug ikke nødvændigvis connecter til
bruger.dk men til den sever MX recorden peger på. Men da det er min egen
mailserver opstillet andet sted i landet, har jeg styr på det.