Re: [TEKNIK] Hvorfor bruger denne maskine swap ?

Koch Søren skrev:
hmm.. uden at vide præcist kan jeg forestille mig at der på et tidspunkt har været højt RAM forbrug og kernen så har swappet ting ud. Dem er der så aldrig siden blevet brug for, hvorfor de stadig er swappet ud.

Jeg er sikker på at med swapoff vil du kunne få det tilbage i rammen hvis du vil (men det er nok ikke smart i længden, referer man swapoff).

Søren Koch

Der kan godt have være et højere RAM forbrug end normalt på et tidspunkt.
Jeg har dog svært ved at forestille mig, at der er noget, der skulle bruge så meget. Men hvis den kun frigiver det, når det bruges, er det en forklaring på, at størrelsen på swap ikke ændres og at swapin & swapout er nærmest 0.
Hvis det ikke bruges, så er swapoff vel heller ikke nødvendig.

Tak for svaret.

Poul