Re: [TEKNIK] Ingen Basisbank logon-applet med Opera 10.00 og Java 6 update 15

Den 07.09.2009 kl. 20:18 skrev Kristian Nørgaard <sslug@sslug>:

Mandriva 2009.1
Opera 10.00
Sun JRE 1.6.0_15

Hvis det er til nogen hjælp:
Jeg kan fint bruge Basisbank med:

Ubuntu 9.04
Firefox 3.0.13
Java Version 1.6.0_14 from Sun Microsystems Inc.

- dog fryser firefox under loading af appletten, hvis jeg har haft firefox kørende længe og surfet en del rundt. En frisk opstart af firefox fejler aldrig for mig.

Det er rart at høre det virker med firefox -det kan gå hen og bllive min backup løsning. Der er dog en betydelig forskel på Opera og størstedelen af andre browsere hvad angår Java; OPera kører/kalder java direkte hvor de flese andre browsere bruger et runtime plugin.

Jeg er lige blevet promtet med sikkerheds popup boksen på en anden side, der tilbød at kopiere filer fra forum direkte til mit filsystem, så adviseringen af java komponenter, der skal godkendes virker åbentbart - bare ikke hos Basisbank.

Tak for input

--
Med venlig hilsen
/Zmit/