Re: [TEKNIK] SMTP, kan kun lave telnet til mit relX. Hvorfor?

> "Doc Nielsen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
>
> Måske fordi din internet udbydder er nazi og kun tillader deres kunder
> at snakke med nazi mailserveren.
> Sådan forhindrer mange ISP'er at deres kunder bliver spam-relays.
>
> Jamen jeg kan også connecte til vip.cybercity.dk selvom cybercity (idag
> telenor) ikke er min ISP.
> Vedrørende næste svar:
> Jeg er klar over, at sslug@sslug ikke nødvændigvis connecter til
> bruger.dk men til den sever MX recorden peger på. Men da det er min egen
> mailserver opstillet andet sted i landet, har jeg styr på det.

Den letteste måde at checke problemet på er at lade din mailserver lytte
på 2 porte... Standard porten og en ikke standard port... Hvis du kan
telnette til den på den ikke standard port men ikke på standard porten -
så er det din ISP der blokerer for SMTP (hvilket f.eks. telenor gør
*grrr*)

Mvh
JesperKP