[TEKNIK] LIRC + Logitech Harmony 555 Fjernbetjening

Hej

Sidder febrisk og prøver at få min Logitech Harmony 555 til at virke ordentligt med LIRC så jeg kan kontrollere min XBMC maskine.

Modtageren jeg bruger er en: Soundgraph Imon Knpb - og får da også massere af IR koder ind.

Problemet er bare lidt at selvom jeg programmerer remoten til at emulere en bestemt enhed (har prøvet en del forskellige, "Microsoft MCE USB" - "MythTV KnoppMyth" og en del andre) - og bruger de konfigurationer der skulle passe til. Så passer koderne overhovedet ikke sammen, somom at de ikke kommer rigtigt ind igennem IR modtageren.

Jeg har så også manuelt prøvet at lave konfigurationer med irrecord, resulterende i svingende resultat: den reagerer kun nogengange på de kommandoer der bliver sendt, så bliver de sendt 2 gange osv.)

Harmony Remoten fungerer ellers glimrende med alle de andre enheder den er programmeret til så "emuleringen" må jo fungere rigtigt.

Håber virkelig der er nogen der har de vise ord ang. LIRC og Harmony remotes - er selv ved at opgive lidt....

På forhånd tak

MVH
Mads Vibe Rasmussen