Re: [TEKNIK] SMTP, kan kun lave telnet til mit relæ . Hvorfor?

2009/9/11 David Bo Jensen <sslug@sslug>:
> Jeg har prøvet, at lave en telnet forbindelse til det relæ, der sender min
> post ud i den store vide verden. Det er tcp over port 25, og det fungerer
> fint.
> Nu tænkte jeg, at jeg kunne gøre det samme direkte til den server, som skal
> modtage min mail også med port 25. Det kan jeg imidlertid ikke. Hvorfor?

Måske fordi din internet udbydder er nazi og kun tillader deres kunder
at snakke med nazi mailserveren.
Sådan forhindrer mange ISP'er at deres kunder bliver spam-relays.

-Doc
--
No trees were killed in the sending of this message
However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.