Fit-PC2 og USB stabilitet (eller mangel på samme).

Hej Fit-PC2 ejere.

Jeg købte en fit-PC2 for nogle uger siden og har brugt den som 24/7 server til file shares og SVN. Det spiller godt - men... jeg kan ikke få USB til at køre stabilt. Efter et stykke tid under load begynder jeg at se USB resets i loggen og det ender som regel med en USB disconnect og deraf følgende tristhed.

Problemet optræder med to forskellige USB diske - den ene USB-powered, den anden med selvstændig power supply - og begge USB diske fungerer fuldstændigt upåklageligt og rock solid på en DELL PowerEdge server jeg har.

Så jeg mistænker at USB controlleren i fit-pc2 er lidt shaky. Intel Poulsbo chipsettet kræver måske særlige drivere eller jeg har simpelthen fået et mandags-eksemplar ?

Jeg kører Ubuntu 9.04 server og bruger derfor ikke den specielle fit-pc2 kerne. Jeg har brug for device-mapper og det er ikke med i fit-pc kernen - i hvert fald ikke den fit-pc kerne der matcher Ubuntu 8.04 som jeg prøvede
først. Er der nogen der kan reproducere dette med en fit-pc kerne ? Der er nærmere beskrivelse på

http://www.fit-pc2.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=851&start=0

På forhånd tak
-- Jan Holst Jensen

      Trænger du til at se det store billede? Kelkoo giver dig gode tilbud på LCD TV! Se her http://dk.yahoo.com/r/pat/lcd