[LØST]: [TEKNIK] Fit-PC2 og USB stabilitet ( eller mangel på samme).

> Jeg købte en fit-PC2 for nogle uger siden og har brugt den
> som 24/7 server til file shares og SVN. Det spiller godt -
> men... jeg kan ikke få USB til at køre stabilt. Efter et
> stykke tid under load begynder jeg at se USB resets i loggen

Fandt løsningen på problemet efter hjælp fra fit-PC2 forummet.

Symptom: USB er ustabilt, man ser USB resets i /var/log/messages under brug af f.ex. externe USB diske.

Løsning: Gå i BIOS opsætning. Vælg "Intel" fanen, vælg "CPU Control Sub-Menu", vælg "Processor Full Speed" der default er sat til "Enabled" og vælg i stedet for "GV3 Only".

Herefter kører USB fuldstændig stabilt: Har kørt > 2 timer på fuldt tryk med en USB disk uden problemer - før gik der max. 5 minutter før de første problemer.

Flere detaljer kan læses på

  http://www.fit-pc2.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=851

Mvh
-- Jan Holst Jensen