mknod mdadm

Jeg har ingen /dev/md0, så den formoder jeg, at jeg må lave en med f.eks

mknod -m 0660 /dev/md0 b 9 0
chgrp disk /dev/md0

Men det skal laves hver gang jeg booter.
I hvilket script skal ovennævnte indsættes?
Hvilke numre kan jeg bruge (her 9 og 0)
Kan jeg ordne det på anden vis? noget med mdadm --auto