Re: [TEKNIK] mine pdf'er vises forskelligt

Jacob Sparre Andersen wrote:
Atte André Jensen skrev:
NB: En ven har set den under ubuntu (evince) og windows (acrobat) og
der vises og printes pdf'en korrekt...

Så kunne det jo være en fejl i din PDF-fremviser.

Det tror jeg ikke. Pdf'en vises som nævnt også forkert her med evince.

Prøv eventuelt at
høre din windows-ven om Acrobat kan fortælle om alle skriftsnittene er
med i din PDF-fil.

Jeg tror det er her problemet ligger. Jeg fandt ud af at pdffonts viser disse informationer:

sslug@sslug musikteori]$ pdffonts musikteori.pdf
name                          type              emb sub uni object ID
----------------------------- ----------------- --- --- --- ---------
DUBUPX+CMR12                  Type 1C           yes yes no      10  0
IEEYHA+CMR17                  Type 1C           yes yes no       8  0
FUJPHH+CMBX12                 Type 1C           yes yes no      22  0
MSCSSW+CMSL12                 Type 1C           yes yes no      29  0
MFFVCW+CMTI10                 Type 1C           yes yes no      36  0
WTBOIB+CMR8                   Type 1C           yes yes no      43  0
GXWIAC+CMR10                  Type 1C           yes yes no      47  0
WTBOIB+CMR7                   Type 1C           yes yes no      45  0
Times-Bold                    Type 1            no  no  no      54  0
Times-Roman                   Type 1            no  no  no      60  0
Helvetica                     Type 1            no  no  no      61  0
EOEYDC+CMTI12                 Type 1C           yes yes no      72  0
EELTLH+CMMI10                 Type 1C           yes yes yes     96  0
QAAWAA+CMMI12                 Type 1C           yes yes yes     94  0
[none]                        Type 3            yes no  no     106  0
SHWQAU+CMSY10                 Type 1C           yes yes no     114  0
EANPXF+CMBX10                 Type 1C           yes yes no     149  0

Så det ser ud til at jeg mangler Times-Bold, Times-Roman og Helvetica. Det er lige præcis de fonte jeg anvender i mit nodesoftware, som laver eps.

Jeg har prøvet at køre eps2eps på alle eps'erne, og så forsvinder de tre fonte fra pdffonts udskriften, men udskrift, og ikke mindst visning på skærm er nu rigtig grim :-(

Gode idéer?

--
Atte