Re: [TEKNIK] mine pdf'er vises forskelligt

Atte André Jensen skrev:

> Er der nogen der kan komme med bud på hvor problemet er? I mit
> software, i vieweren? Er der en måde at "fryse" grafikken på, fx
> embed'de fonten eller bare sikre at det vises og printes ens hos
> alle brugere (også dem på det forkerte OS)?

Hvis du sender en PDF-fil til et trykkeri, vil de normalt insistere på
at du skal sørge for at skriftsnittet er inkluderet i PDF-filen, for
at undgå den slags problemer (siger de).  Desværre kan jeg ikke lige
huske hvordan man gør det/tjekker om man har gjort det.  (Og sidste
gang fik jeg ingen klager fra trykkeriet.)

> NB: En ven har set den under ubuntu (evince) og windows (acrobat) og
> der vises og printes pdf'en korrekt...

Så kunne det jo være en fejl i din PDF-fremviser.  Prøv eventuelt at
høre din windows-ven om Acrobat kan fortælle om alle skriftsnittene er
med i din PDF-fil.

Jacob
--
"Never trust a statistic you have not falsified yourself."