Re: [TEKNIK] mine pdf'er vises forskelligt

Hejsa

2009/9/17 Atte André Jensen <sslug@sslug>:

> Det kan det godt, men det fungerer sådant at hvis man laver en pdf er det af
> hele siden, fx A4. Hvis man laver eps får man kun det udsnit med hvor der
> rent faktisk er grafik, hvilket jo er perfekt til dette; at lave eksempler
> til en bog.

Hvis nu det eksempelvis er samme størrelse du skal have til dine
pdf'er kunne du jo overveje at editere pdf'en bagefter.
Nu er det ikke fordi jeg på nogen måde er pdf ekspert, men når der er
sådan en linje:

<</Type/Page/MediaBox [100 220 480 610]

Så kan man "bare" ændre de fire tal og få den størrelse box man ønsker
sig. Det har virket fint for mig i flere tilfælde.

Derudover har jeg tidligere også gjort noget i retningen af
Input: Pdf med formler
pdf2ps
ps2epsi

Output: eps med "korrekt" størrelse.

Jeg håber det kan bruges til noget fornuftigt.

Mvh
Folmer

<sniiiiiiiiip>