Re: [TEKNIK] MythTV og YouSee (DVB-C)

Hej Henrik

Henrik Størner skrev:
For nylig var der en der spurgte om DVB-C tuner kort til brug
med MythTV og YouSee.

Jeg blev inspireret til at købe sådan et kort selv, og har nu bakset
mig frem til at få de oplysninger der skulle til for at tune kanalerne
ind i YouSee.

Hvilket kort har du købt??

Jeg har først købt et TerraTec Cinergy C PCI. Det kører ganske fint, men det kræver en ret ny kernel for virke. Og det harmonerer ikke med CentOS5.3. Så jeg har nu købt 2 x CaBiX-C2 i tyskland. Det ser ud til at de er understøttet i den kernel jeg kører med.
Problemet for mig var at YouSee ikke oplyser hvilke frekvenser de
sender kanalerne på - på deres hjemmeside står der godt nok at man
skal bruge 143000 kHz, men det er kun nogle ganske få kanaler der
ligger der; tilsyneladende kun nok til at de kan bootstrap'e deres
egen SAGEM digital-tuner box.

Og jeg kunne ikke få MythTV til at scanne selv over alle frekvenser
(jeg har muligvis gjort noget galt).

Nej, det samme problem havde jeg. Jeg har scannet hver enkelt frekvens for at finde kanalerne. Jeg bor i midtjylland, så placeringen er lidt anderledes.

--

Med Venlig Hilsen

Ib Uhrskov
Thorningvej 19