grub "/boot/grub/stage1 does not exist"

Jeg havde først en installition på /dev/sda, som virkede (Jeg kunne boote)
/boot var /dev/sda1

Når systemet kom op kan jeg finde stage1 og de andre filer under /boot/grub

En ting undrede mig, jeg kunne ikke følgende:

grub> find /boot/grub/stage1
find /boot/grub/stage1

Error 15: File not found
grub>

Nu kommer det frygtelige (hulk). Jeg lavede

grub>root (hd0,0)
grub>setup (hd0)
grub>root (hd1,0)
grub>setup (hd1)

Herefter kunne jeg kun boote med min knoppix cd, og jeg formoder, at jeg
skal lave root(hd0,1) istedet, eftersom det er /dev/sda2, der bliver brugt
som root. Men så klager den over, at den stadig ikke kan finde
/boot/grub/stage1.
Hvad gør jeg galt?

Indholdet af /boot/grub/device.map er
(hd0)  /dev/sda