Re: [TEKNIK] Pipe til grep skærer strengen efter 56 tegn

> Hvad med
> ps -A -opid,cmd

Og hvis du kender kommandoen dit program startes med kan du bede ps om at
levere pid for det med :

ps -C programnavn -opid

Men bemærk denne variant kan ikke bruges til at søge på options til kommando.

Dvs. hvis du f.eks. har et par vmware kørende med forskellige images
kørende, vil "ps -C vmware -opid" give pid's på alle kørende vmwares.

Mvh
  JesperKP