Re: [TEKNIK] sata raid-1 hordan?

On 15/09/2009, at 13.46, David Bo Jensen wrote:

I det tilfælde vil jeg skifte hele komputeren ud, eftersom raid
controlleren
er integreret på bundkortet, og så kan jeg alligevel ikke bruge mine HD
til
noget.

Hvordan får du så redet dine data?

Jeg har en ekstra backup af vigtige data, men mener du, at jeg på ingen måde kan hive dataene ud af en HD med hardware raid 1 efter et controller crash?

Nej, selvfølgelig _KAN_ du hive dem ud, men det bliver måske ikke helt så nemt hvis at raid controlleren bruger lidt plads på disken til at holde styr på oplysninger om raidet. Så er det nemlig ikke sikkert at din partitions tabel ligger det samme sted som normalt.

Jeg vil stadig anbefale dig at køre almindelig linux software raid, der får du i det mindste også en email hvis den ene disk fejler.

JonB