Scripting af SSH

Jeg har et backup script der tager ne backup af min laptops HD til en HD i min
server, som er NFS mountet i /mnt/backup. Scriptet fungerer på denne måde:

1. Opret nyt directory i /mnt/backup.
2. cp -al fra nyeste backup over i det nye directory.
3. rsync fra laptop til det nye directory.

Mit problem er at den cp -al tager en evighed (over 20 minutter) når jeg gør
det fra min laptop, mens den kun tager ca. 2 minutter hvis jeg logger ind på
serveren via SSH.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan kan jeg automatisere dette login via bash? Jeg
ville gerne undgå at skulle indtaste password hver gang jeg kører backup'en.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
My reality check just bounced.