debian testing hal xorg og touchpad

I den forløbne ude er der drysset en opdatering ned til testing der
betyder at min touchpad ikke virker helt så effektiv som den har været.
Jeg kan venstreklikke ved at "tappe" på padden. Jeg kan ikke scrolle ved
at hive i højre side af padden. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte med at
kigge, nogle pointers?

/Magnus