Re: [TEKNIK] DVB-C / YouSee pronlem

Citat af Henrik Størner <sslug@sslug>:

Den Wed, 23 Sep 2009 17:30:59 +0200 skrev Peter Øgaard Meyland:

Jeg får leveret TV signal via YouSee og har i den forbindelse indkøbt 1
stk "Mystique CaBiX-C2" (som skulle være et "KNC ONE TV-Station DVB-C")
for at få muligheden for at optage DVB-C.

Nu har jeg kæmpet med kortet i en lille uges tid og er næsten ved at
opgive at få det til at virke.

Det skal du ikke gøre, du er lige ved at være der.

Jeg har så benyttet Henrik Størners script fra d. 16/9 til at scanne
kanalerne med og få lavet en nydelig fil med alle kanalerne i
(vedhæftet), og denne fil prøver jeg at hente i MythTV.

Så til problemet: MythTV kan ikke finde nogle af kanalerne som er
defineret i channels.conf, hvad gør jeg galt?

MythTV kan ikke finde ud af at importere kanal-listen, så man er nødt til
at lade den scanne selv. Den skal bare "hånd-fodres" med frekvens-numrene
for at finde noget! Så du tager listen over frekvenserne fra din
"dk-yousee-cph.conf" fil og taster ind (en af gangen) i mythtv's setup
program
- punkt 4 "Input connections",
- vælg dit kort,
- "Scan for channels",
- indtast frekvens, symbol rate (6875000) og modulation (QAM_64)

Så du scanner først frekvensesn 143000000, så 156000000 osv. Så
finder den alle kanalerne og tilføjer dem i program-oversigten.

Henrik

PS: Jeg er blevet overtalt til at holde et foredrag om MythTV på
Open Source Days sidst i oktober, så der kan man forhåbentlig også
få svar på nogle spørgsmål.

Mange tak, det vil jeg straks prøve i aften.

Det kunne være at jeg skulle deltage i Open Source Days, programmet ser voldsomt spændende ud :-)

/peter