Re: [TEKNIK] Remote control af Ubuntu

Verner Kjærsgaard wrote:

> - jeg svarer lige på den med 'SAMBA på en remote server'. Jeg er helt
> enig i betragtningerne, men det giver lidt mening, hvis man
> firewall-mæssigt udelukker alle undtagen en bestemt klient.
>
> Herefer kan en (uvidende, med al respekt) Windows bruger klikke på et
> windows-desktop ikon og så få adgang til alle filer, der ligger på
> remote serveren. Det er langsomt, men det er jo også kun til
> re-etablering af enkelte filer efter behov.
>
> - selv om det er primitivt, så er det til at forstå for en kontordame
> (igen, med al respekt for kontormus), og det betyder ofte en del mere
> [...]

Pas lige på med samba løsning til systemfiler
Du risikerer let at rettigheder bliver forkert, og til
visse programmer kan forkerte rettigeder  være fatalt.

Til brugere anbefaler jeg "winscp" (windows) som giver
adgang til filerne via ssh login.
Det er en  windows-gui ssh-løsning til at vise og kopiere filer
på remote serveren.
Alternativ kunne være en ftp-browser, dem finder der også mange
af til windows.