Re: [TEKNIK] Fejllæsning af gamle MS-filer

Flemming Bjerke wrote:

> Ja, den er god nok. Det er et eller andet charset fnidder.

> Ja, det er nok rigtigt at der er et yderligere problem. Mine ældste filer
> kan google-docs heller ikke konvertere.

> Ja.
> Nej. Helt sikker!

ok, ja for så virker recode og andre tools nok ikke, da det er til tekst-filer.

Lidt af et problem at gemme sine data i proprietære dataformater fra forskellige
leverandører ;(

> Nej, men jeg har OGSÅ nogle gamle sdw-filer som jeg skal have omdannet til
> odt.
>
> Det er ved flytning fra windows til linux at miseren er opstået. Men jeg
> også nogle gamle mac-filer som word på windows kunne læse, men dem kan jeg
> som sagt ikke konvertere med google.
>
> Og min ven har masser af filer som ikke kan læses nu hvor vi har flyttet dem
> linux. Det er lidt problematisk ...

men kunne filerne læses i Windows med MS-Office?
for så var løsningen måske at kopiere dem til windows og åbne dem der
og så gemme dem i et format du ved kan læses i linux.