Re: [TEKNIK] SUSE 11.2: Mplayer og Xine kan ikke finde libdvdcss

Eskild Nielsen wrote:
> Jeg har skiftet (Opgarderet?) til SUSE11.2 med KDE4 på en af mine maskiner.
>
> Jeg kunne så ikke længere spille dvd-film på den med kaffeine, som jeg
> plejede at gøre af og til.
>
> Med hjælp fra Heine mfl. i sandkassen har jeg fundet ud af, at jeg i
> stedet kan bruge VLC 'Golden Eye' - og det er jo til første orden nok.
>
> Mplayer og Kaffeine/Xine/Xine1 virker ikke - tilsyneladende fordi de
> ikke kan finde libdvdcss.
>
> Har andre oplevet tilsvarende, og er det måske en konfigurationsfil der
> skal rettes?

Det er nok fordi libdvdcss er lidt omstridt kode i visse lande
og derfor ikke medfølger de fleste distributioner.

I nogle dist er der et script der selv henter og installere det manglende
og så opdager man måske knapt at det ikke fulgte med.

Har du prøvet at downloade og installere libdvdcss? :

http://opensuse-community.org/Restricted_Formats/11.2

http://www.benkevan.com/blog/things-to-do-after-installing-opensuse-110/

eller evt. (ældre vejledning):
http://tldp.org/HOWTO/DVD-Playback-HOWTO/install.html