Re: [TEKNIK] ubuntu skifter pludselig keyboard layout

> Kristian Nørgaard wrote:

Har ikke oplevet problemet.

:-(

Jeg har oplevet noget tilsvarende, hvor det var et irriterende program, der blev ved at skifte input-method. Kan desværre ikke huske navnet, men endte med at purge det, og det er for lang tid siden til, at navnet er i min log. Det kørte dog, og der var et ikon, så man kunne se at det var aktivt.

Hvordan du skifter:

Menu -> System -> Preferences -> Keyboard -> Layouts

Det havde jeg været, men kunne ikke få det til at "slå igennem". Dog efter et stykke tid (2min) kom den tilbage til DK keyboard. Nu har jeg slettet US fra listen, måske holder det keyboardet på DK når der nu kun er én at vælge imellem, lad os se...

mvh.
Mads