mythbuntu 9.10 autostart av update-manager

Hej!
för ett par veckor sedan uppgraderade jag en mythbuntu till 9.10 från
8.10, via 9.04
Sedan dess autostartar alltid update-manager, vilket inte blir bra när
man vill se film...

Mythbuntu kör Xfce.

* jag har provat att avmarkera update-manager i control-center
* jag har kört gconftool -s --type bool /apps/update-notifier/auto_launch false
men det misstänker jag bara funkar i gnome. Det funkar i alla fall inte i Xfce.
* jag har gjort rm på ~/.config/autostart/update-notifier.desktop
* jag har gjort rm på /etc/xdg/autostart/update-notifier.desktop
* ställt in update-notifier så att den INTE skall

googling brukar peka på de 2 första förslagen, men jag har ingen framgång där

har nu ställt in update-notifier att INTE leta efter uppdateringar, fått
en fdialog som bekäftar detta vid följande boot,
men ändå autostartar den vid nästa boot igen..

när Xfce startar så visar den vad som händer i en splash, och den
skriver 'starting update-notifier' ...

Förslag?

--
/Björn