Re: [TEKNIK] Fejllæsning af gamle MS-filer

Frank Damgaard wrote:

> ganske almindelige "doc" filer??
Ja, den er god nok. Det er et eller andet charset fnidder.

> det er jo et MS Word format, som igennem tiderne har ændret sig
> og er ikke bagudkompatibel.
Ja, det er nok rigtigt at der er et yderligere problem. Mine ældste filer
kan google-docs heller ikke konvertere.

> Er du sikker på det er ".doc" filer til Word?
Ja.

> Det er måske ganske almindelige tekst-filer?
Nej. Helt sikker!

> Eller har du brugt Corel Office/Linux, eller gamle versioner af StarOffice
> og lign til at gemme i Word .doc format?
Nej, men jeg har OGSÅ nogle gamle sdw-filer som jeg skal have omdannet til
odt.

Det er ved flytning fra windows til linux at miseren er opstået. Men jeg
også nogle gamle mac-filer som word på windows kunne læse, men dem kan jeg
som sagt ikke konvertere med google.

Og min ven har masser af filer som ikke kan læses nu hvor vi har flyttet dem
linux. Det er lidt problematisk ...

Flemming