SUSE 11.2: Mplayer og Xine kan ikke finde libdvdcss

Jeg har skiftet (Opgarderet?) til SUSE11.2 med KDE4 på en af mine maskiner.

Jeg kunne så ikke længere spille dvd-film på den med kaffeine, som jeg
plejede at gøre af og til.

Med hjælp fra Heine mfl. i sandkassen har jeg fundet ud af, at jeg i
stedet kan bruge VLC 'Golden Eye' - og det er jo til første orden nok.

Mplayer og Kaffeine/Xine/Xine1 virker ikke - tilsyneladende fordi de
ikke kan finde libdvdcss.

Har andre oplevet tilsvarende, og er det måske en konfigurationsfil der
skal rettes?

/esni