Re: [TEKNIK] Fejllæsning af gamle MS-filer

Flemming Bjerke wrote:

> Det er ikke dét vi har problemer med.
>
> Det er ganske alm. doc-filer af lidt ældre dato ... og det er ikke selve
> formatet, men et eller andet med tegnsættet. Og jeg har altid haft problemet

ganske almindelige "doc" filer??
det er jo et MS Word format, som igennem tiderne har ændret sig
og er ikke bagudkompatibel.

> med en del af mine filer. Lige fra første redhat-installation 6.2 (eller
> sådan noget) som køret is0-8859. Det tyder også på at det er et lidt mere
> tricky problem end iso->utf. Det kan godt være at recode kan klare problemet
> hvis jeg finder den rigtige konvertering???

Er du sikker på det er ".doc" filer til Word?

Det er måske ganske almindelige tekst-filer?

Eller har du brugt Corel Office/Linux, eller gamle versioner af StarOffice
og lign til at gemme i Word .doc format?