Re: [TEKNIK] fejl på disk, manuel repai r - hvordan

Jon Bendtsen wrote:

Tak for hurtigt svar!

Bruger du samme kerne og fsck version i begge systemer?

Kerne i ubuntu er 2.6.31-16-generic, fsck er e2fsck 1.41.9 (22-Aug-2009). Kan ikke boote i arch og fortælle versioner pt. Men jeg er 99% sikker på at det *ikke* er samme version på arch or ubuntu, det har jeg ihvertfald ikke oplevet før med nogen programmer jeg har sammenlignet.

Har du prøvet at køre en --dry-run repair? Læs i man siden hvordan du
gør.

Hmm, jeg finder ikke noget i "man fsck" om dry-run. Mener du det som en option til fsck?

sslug@sslug:~$ fsck --dry-run repair /dev/sda4
fsck from util-linux-ng 2.16

Naturligvis fra begge systemer. Så sammenligner du output loggen
fra de 2 systemer. De skal helst være identisk.

Jeg kan som sagt ikke boote på arch, da den stopper ved fejlen, og jeg helst ikke vil pille ved noget jeg ikke ved nok om. Så jeg kan ikke rigtig sige hvad outputtet output er fra arch.

--
Atte