Re: [TEKNIK] AviDemux stammer - LØST

E. Sjørlund wrote:

> Din løsning er ikke gangbar - den giver sørgerand i begge sider og ingen
> bund.

Din bemærkning sendte mig i tænkeboks: selvfølgelig kan der gøres noget.
Her er hvad jeg har gjort - sådan nærmest for at afrunde historien. Jeg
regner ikke med at det har andet end akademisk interesse nu ;-)

Efter lidt greppen og søgen fandt jeg frem til stedet for Kdenlives
videoprofiler:

cd /usr/share/mlt/profiles

Så lavede jeg en kopi af en tilfældig profil:

cp vcd_pal vcd_mine

og rettede højde og bredde i den nye til:

description=VCD Mine
frame_rate_num=25
frame_rate_den=1
width=1024
height=768
progressive=1
sample_aspect_num=59
sample_aspect_den=54
display_aspect_num=4
display_aspect_den=3

Den profile brugte jeg så i Kdenlive og resultatet - der ikke har
sørgerande - ligger nu på min hjemmeside. Det, der mangler i bunden,
mangler allerede på skærmdumpet, så det er ikke noget Kdenlive har
gjort. Skærmdumpet ligger også på hjemmesiden: www.oz6bl.dk/screenshot.jpg

Mvh  Bent