Re: [TEKNIK] AviDemux stammer - LØST

On 10-12-2009 17:20, Bent Bagger wrote:
> E. Sjørlund wrote:
>>

> Som du ser, har jeg bare valgt en opløsning, der er større end den, mit
> materiale har. Indrømmet, der er skåret lidt af underkanten af mit
> screendump.

Din løsning er ikke gangbar - den giver sørgerand i begge sider og ingen
bund.
Men jeg har fundet fejlen og en løsning.

XVidCap kan optage direkte i en .avi fil med en af de få kodninger
MS-Medieplayer kan fremvise. AviDemux kan desværre ikke behandle den
kodning korrekt.
I stedet optager jeg nu med RecordMyDesktop, som kan optage direkte i
ogg/theora kodning (filformat .ogv).
Herefter omkoder jeg dem med ~bin/ogg2avi
-----------
#!/bin/bash
# ogv to avi
# Call this with multiple arguments
# for example : ls *.{ogv,OGV} | xargs ogv2avi
N=$#;
echo "Converting $N files !"
for ((i=0; i<=(N-1); i++))
do
echo "converting" $1
filename=${1%.*}
ffmpeg -i "$1" -y -vcodec msmpeg4 -r 25 -s xga -sameq -acodec wmav2 -f
avi "$filename.avi"
shift 1
done
------------
(jeg har selv stjålet scriptet fra en hjemmeside)
Kommandoen hvis jeg står i det dir, hvor .ogv filerne findes er: ogg2avi
out*.ogv
og resultatet bliver så en out?.avi fil til hver out?.ogv fil.

Filerne kan nu fint samles op i AviDemuxer, tilpasses efter bov, og
gemmes i en samlet fil, fx. samlet.avi.

Med et andet lille script (ligner ovenstående) kører jeg samlet.avi gennem:
mencoder -idx samlet.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2 -oac
mp3lame -o resultat.avi

Den resultat.avi jeg har nu, kan afspilles med den version af
MS-Medieplayer som kom med SP3 - det er fint nok for mig.
MS har lavet en ny opdatering af Medieplayer, og med den installeret dør
ikke alene fremvisningen, den udløser en BSOD (med automatisk genstart,
Windows-brugeren skulle jo nødig udsættes for alt for meget nonsens i
form af tekniske oplysninger). Jeg satser på, at MS får rettet fejlen i
en ny opdatering inden min video skal slippes løs, ellers må modtagerne
altså se at få VLC installeret af deres systemfolk.

Men tak for dine forslag undervejs.