Re: [TEKNIK] LaTeX og editor

Mads Jensen <sslug@sslug>, 2009-12-02 21:25 (+0100):

> Jeg er allergisk overfor VI, og vil gerne bruge emacsclient, når jeg
> en sjælden gang kører latex i terminalen, og løber ind i fejl. Jeg
> mener at det er i en eller configurations-fil, men kan ikke finde ud
> af hvilken det er. Jeg har søgt lidt på google, men endte ikke med
> noget brugbart. EDITOR og VISUAL er sat.

Ett alternativ är att starta LaTeX inifrån Emacs i stället för att
starta emacsclient från LaTeX.

Vanliga latex-mode har stöd för det, men titta också på AUCTeX. Här är
massa tips om att köra LaTeX inifrån Emacs:

  http://www.emacswiki.org/emacs/LaTeX
  http://www.emacswiki.org/emacs/AUCTeX

--
M.C. Widerkrantz, http://hack.org/mc/