Re: [TEKNIK] telenor mobilt bredbånd

Thue Janus Kristensen wrote:
Det virker for mig. Min USB-dims er en Huawei E230.

Det ser ud som om vi har samme dims:

sslug@sslug:~$ lsusb | grep Hua
Bus 002 Device 003: ID 12d1:1446 Huawei Technologies Co., Ltd.

Hvad siger lsusb hos dig?

Jeg aktiverede forbindelsen fra en windows-maskine. Da jeg derefter proppede
den i Under Ubuntu blev den straks godkendt, og Ubuntu gav mig mulighed for
at vælge 3G-udbyder på en liste over danske udbydere. Telenor var ikke
listet, men da jeg vidste at Telenor bruger Sonofon's netværk valgte jeg
Sonofon, og så virkede det bare derefter.

Det lyder jo rigtigt dejligt. Jeg har bare ikke nogen windows maskine :-(

Skal der installeres noget på windows-maskinen? Jeg tænker på om det vil være noget som vil være en anledning til at besøge en windows ven og foretage de fornødne "ting" på hans maskine... Med andre ord, hvad indebærer "aktivererde forbindelsen"?

--
Atte