Re: LaTeX og editor

Hej,

Jeg er allergisk overfor VI, og vil gerne bruge emacsclient, når jeg en sjælden gang kører latex i terminalen, og løber ind i fejl. Jeg mener at det er i en eller configurations-fil, men kan ikke finde ud af hvilken det er. Jeg har søgt lidt på google, men endte ikke med noget brugbart. EDITOR og VISUAL er sat.

PFTFH!

mvh.
Mads

øh, kunne du være lidt mere specifik i hvad det er du spørger om?

Når man kører LaTeX og løber ind i fejl, kan man trykke på "e", og få en editor op med den fil, det er gået galt i. Som standard er det sat til VI, hvor den åbner filen og finder linienummeret automatisk.

Jeg har dog imidlertid fundet ud af det, og det foregår i env. variablen TEXEDIT, men mangler stadigvæk det med linienummeret.

mvh.
Mads