Datalogger-/dev/ttyUSB

Hej
Jeg er løbet ind i et lille problem, jeg har skiftet dataloggeren til min vejrstation ud fra en seriel adgang til en usb adgang, den serielle døde og der er jo efterhånden ikke mange
computere med seriel-porte mere.

Den virker som sådan godt nok på /dev/ttyUSB0-1-2, problemet er bare at
ubuntu(9.10)-serveren flytter rundt på numrene hver gang jeg rør en anden usb-port, bare det at tage et ubrugt kabel ud er nok, og da min backup kører på en 16GB usb-stik vil jeg miste data fra dataloggeren hver eneste nat, jeg kan undgå at bruge usb-portene
til at oplade min telefon mm. men backup'en vil jeg have.

Nogen gode forslag ??

mvh/gert

http://vejrkatten.dk
http://furesøvejr.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]