Hvordan fejlfinder man ifm. problemer med windows programmer og wine?

Hej

Jeg er igang med at få MS Office 2003 til at køre på min Ubuntu 11.04 via
Wine.
Der er forskellige vejledninger på nettet hvordan man får det til at køre og
det er også fint nok. Men jeg har stadig nogle problemer, når jeg fx. skal
konfigurere Outlook.

Der er nok nogen der har fundet en løsning på mine problemer, men hvilken
fremgangsmåde har de brugt for at komme frem til en løsning?

For at kunne fejlfinde på forskellige fejl med Windows programmer i Wine
forstiller jeg mig, at man har selve Windows programmet med det antal filer
det nu måtte indholde og så det omkring liggende miljø med filer (i dette
tilfælde Wine), som Windows programmet har brug for. Jeg tænker så på om man
på en eller anden måde kan opfange kommunikationen imellem programmets filer
og de filer som Wine har leveret for så at kunne se om der mangler nogle
filer i Wine-delen for at kunne få Windows programmet til at køre uden fejl.
Eller er løsningen en anden hvor man kan "debugge" sig igennem en opstart,
kørsel eller konfiguration af et Windows program?

Jeg håber, jeg og andre, der senere læser mit spørgsmål, for nogle brugbare
svar og ikke anbefalinger til at jeg hellere skulle kører noget andet end
Windows programmer på min Linux maskine.

På forhånd tak.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]