Re: [TEKNIK] KDE/DOlphin NFS mount

On 2011-11-01 10:27, Eskild Nielsen wrote:
> Jeg bruger SUSE 11.4 på arbejdet og har nogle NFS mountede netværksdrev
>
> Disse drev er ikke automountede for ikke at der skal være problemer, hvis fx. nettet
> (eller serverne) er nede
>
> I Dolpin kan jeg se dem, og første gang jeg vælger dem (i Dolphin) bliver de mounted og
> klar til brug.
>
> - så vidt så godt - !
>
> Anden gang jeg forsøger at vælge dem i Dolphin får jeg lidt forskellige fejlmeldinger, og
> mappen vises ikke.

> Jeg skal i stedet (i Dolphin) navigere derhen ved at vælge root mappen, og gå ned igennem
> [...]

kan du under steder ikke blot tilføje entry/bogmærke  til stedet?
så er stedet i det mindste lettere at finde i dolphin.

jeg er ikke klar over hvorfor dolphin "glemmer" de nfs drev den har mount'et
men hvis den kan navigere derhen må det underliggende jo fungere.

i ubuntu med gnome har jo lidt af samme problem med automountede windows eller nfs drev
hvis der er æøå i det autogenererede navn. (jeg har valgt iso8859.1, men
gnome insisterer på utf8, så i mit tilfælde kunne det løses ved at jeg skiftede
helt til utf8)

PS
jeg bruger ikke dolphin særlig ofte, men har den dog installeret i ubuntu.
men måske andre kan hjælpe med SuSE/KDE del, specielt hvis du kan
specificere fejlmeddelelserne.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]