Markering af bad blocks på en HD

Nu er jeg ved at være igennem testen af min hard disk. Jeg har bl.a.
foretaget en cp -a af hele disken over på en anden disk, uden at opleve
læsefejl, så jeg tror ikke der er problemer med ee eksisterende filer.

Jeg mangler kun at markere de blokke der blev fundet under kørslen af
badblocks (se nedenfor) så de ikke bliver brugt.

Hvordan gør jeg det? Kan jeg bruge badblocks -w til det? Eller skal der
noget andet til?

Jeg ved godt at det ikke er smart at bruge en disk med fejl på. Men indtil
jeg får nogle penge ind, så jeg kan købe en ny disk, så er jeg nødt til at
tage chancen, og så sørge for at tage backup ofte.

-- Jens

Output fra badblocks:

$badblocks -nvs /dev/sdb

Checking for bad blocks in non-destructive read-write mode

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]