Re: [TEKNIK] Hard disk problemer

> ja du kan prøve, men du anvendte foroven en non-destruktive read-write
> test
> så jeg er ikke klar over om den lykkedes med skrivning.

Jeg troede det var derfor jeg skulle køre den første af de to kommandoer
(badblocks  -v  /dev/sdb  245749184  245749184): For at foretage en
ikke-non-destruktiv read-write test. Har jeg misforstået det?

> prøv først at checke med smartctl om der dukkede mere info op om hvad
> disken
> lavede da den læste de defekte sektorer. (flere unrecoverable errors?)

Det prøver jeg, når badblocks er kørt færdig en gang ved 1-tiden i nat.
:-) Men jeg forstår ikke outputtet fra smartctl, så jeg bliver nok nødt
til at smide den op her og bede om hjælp. :-)

> PS
> jeg faldt over denne:
> http://www.gra2.com/article.php/20041015232512624
> måske det kan bruges til at finde ud af om det er en fil og hvilke(n)
> der har bad sektors....

Tak. Den ser ud til at være nogenlunde til at gå til. Jeg prøver den, i nat.

-- Jens

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]