Re: [TEKNIK] IPv6 tunnel

Hej Donald

Det hjalp at få problemet lidt på afstand (i.e sove på det)

Dit setup ser yderst fornuftigt ud. Jeg glemte at nævne radv i mit første svar. Det havde måske hjulpet dig lidt hurtigere på vej.

Grundet til at jeg fik en /48-allokering er,at jeg har *to* subnet bag min router, et til kablet adgang og et andet til trådløs adgang. Den løsning giver mig mulighed for at filtrere meget skrappere på trådløse PCer end på det kablede net. (Læs: så er det begrænset hvad mine teen-age børnebørn kan lave af ulykker)

Jeg har tilladt mig at pinge en af dine 'indre' maskiner:

sslug@sslug:~> ping6 x:668::5
PING 2001:470:27:668::5(x:668::5) 56 data bytes
64 bytes from x:668::5: icmp_seq=1 ttl=58 time=97.8 ms
64 bytes from x:668::5: icmp_seq=2 ttl=58 time=97.9 ms
64 bytes from x:668::5: icmp_seq=3 ttl=58 time=97.8 ms
^C
--- x:668::5 ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2002ms
rtt min/avg/max/mdev = 97.839/97.907/97.992/0.263 ms
sslug@sslug:~>

Jeg har maskeret adresserne lidt, men da jeg selv bruger HE kunne jeg let gætte mig til det rigtige.

Pingtiden er iøvrigt ret stor men da din tunnel ender i Stockholm og min i London og vejen går over Frankfurt er det måske i orden.

Mvh  Bent

PS Husk at sætte en IPv6-firewall op. Dine 'indre' maskiner er jo direkte på Internettet og ikke 'beskyttet' af NAT

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]