Re: [TEKNIK] Hard disk problemer

> Destitionen skal blot være mindst samme størrelse (antal sektorer).
> Hvis du kan læse partitionstabel, så nøjes med at bruge ddrescue på
> partition(er). Bare de er mindst ligeså store (eller samme størrelse
> i antal sektorer)

OK, her er output fra fdisk på de 2 diske. sdc er den disk der skal bruges
som midlertidig disk til at 'lege' med, mens sdb er den originale
fejlbehæftede disk. Så vidt jeg kan se, så er sdc1 stor nok til at kunne
holde data fra sdb2. Korrekt? Og hvad er det der med "Partition 1 does not
end on cylinder boundary."?

sslug@sslug:~# fdisk -lu /dev/sdc

Disk /dev/sdc: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders, total 976773168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x01d375d4

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdc1               1   976768064   488384032   83  Linux

sslug@sslug:~# fdisk -lu /dev/sdb

Disk /dev/sdb: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders, total 976773168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x47fa12fd

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdb1            2048     8787967     4392960   82  Linux swap / Solaris
Partition 1 does not end on cylinder boundary.
/dev/sdb2   *     8787968   976771071   483991552   83  Linux

-- Jens

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]