Re: [TEKNIK] Hard disk problemer

I må undskylde min håbløse håndtering af danske tegn. Firefox på min
midlertidige maskine plus den webmail jeg bruger vil ikke rigtig håndtere
dem ordentligt. :-(

> Så har du læst galt. Den ene gang jeg har brugt ddrescue
> var det til en fil på en eksisterende partition, og det er en en
> funktion jeg kunne forestille mig de ville pille ud.

Jeg går ud fra at der mangler et 'ikke' i den sætning? :-)

> Jeg kan ikke huske syntaksen, så jeg søgte lige lidt
> på nettet, og fandt følgende eksempel (fra en OS X-bruger,
> men det betyder kun at disken hedder noget "sært):
> sudo ./ddrescue -v /dev/disk0s5 MyVolImage.dmg MyVolRescue.log

Det svarer meget godt til et CD-Rom eksempel jeg fandt i on-line doc'en
til ddrescue:

     ddrescue -n -b2048 /dev/cdrom cdimage logfile
     ddrescue -d -b2048 /dev/cdrom cdimage logfile
       (write cdimage to a blank CD-ROM)

> [...]
>      http://www.itu.dk/people/jobr/magicrescue/
>    På den disk jeg brugte ddrescue på, fandt jeg en del
>    filer på den måde.Jeg ved også Peter Toft engang
>    (efter jeg havde foreslået programmet, men før jeg selv havde
>    haft anledning til at prøve) fik en del billeder ud af et
>    SD-kort der havde været brugt i et digitalkamera. Det tager
>    faktisk ikke så lang tid som jeg havde frygtet at skanne flere
>    hundrede gigabyte igennem, men eftersom det kun kan lede efter en
>    filtype ad gangen, kommer man tiÃl at køre det et par
>    gange, så alt i alt er det ikke en hurtig process.

Jeg håber det ikke når så langt.

-- Jens

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]