Re: [TEKNIK] Hard disk problemer

> Jeg prøvede fremgangsmåden, men fik ikke noget filnavn fra debugfs.
> Hvilket enten betyder at sektoren ikke er i brug, eller at disken skal
> være mountet, for at testen virker. Vil prøve igen, når jeg har rettet
> fejl og fået disken mountet.

Det gik betydeligt hurtigere, end jeg havde troet at køre e2fsck på
partitionen. Den brokkede sig over en enkelt blok, hvorefter jeg kørte
badblovks -w på den første af de angivne sektorer (det gav intet output),
og prøvede igen. Og nu kan jeg mounte ext3 partitionen.

Der gives stadig intet filnavn, når jeg prøver debugfs metoden.

Mit spørgsmål er nu: Er det godt nok at køre badblocks -w på de sektorer
der blev fundet da jeg kørte 'badblocks -nvs', eller skal jeg foretage den
skrivning med dd der foreslåes til sidst på den side du gav mig et link
til?

-- Jens

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]