Re: [TEKNIK] Hard disk problemer

"Jens Bang" <sslug@sslug> writes:

> Sdan som jeg lser dokumentationen til ddrescue, s skal jeg bruge en ny
> disk, der bare kan overskrives. Men skal den vre helt magen til? Eller
> kan enhver 500 GB disk bruges?

Så har du læst galt. Den ene gang jeg har brugt ddrescue
var det til en fil på en eksisterende partition, og det er en en
funktion jeg kunne forestille mig de ville pille ud.

Jeg kan ikke huske syntaksen, så jeg søgte lige lidt
på nettet, og fandt følgende eksempel (fra en OS X-bruger,
men det betyder kun at disken hedder noget "sært):
sudo ./ddrescue -v /dev/disk0s5 MyVolImage.dmg MyVolRescue.log

> 7-9-13... :-)

6) Hvis fsck ikke producerer noget brugbart, så kan du skanne
   imagefilen igennem efter noget der ligner kendte filformater, med et
   værktøj som magicrescue:
     http://www.itu.dk/people/jobr/magicrescue/
   På den disk jeg brugte ddrescue på, fandt jeg en del
   filer på den måde.Jeg ved også Peter Toft engang
   (efter jeg havde foreslået programmet, men før jeg selv havde
   haft anledning til at prøve) fik en del billeder ud af et
   SD-kort der havde været brugt i et digitalkamera. Det tager
   faktisk ikke så lang tid som jeg havde frygtet at skanne flere
   hundrede gigabyte igennem, men eftersom det kun kan lede efter en
   filtype ad gangen, kommer man til at køre det et par
   gange, så alt i alt er det ikke en hurtig process.

.Henrik

--
... applications which need to address vast amounts of memory
(e.g., big scientific crankers, large databases, emacs) ...

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]