Re: [TEKNIK] Partitionering af HD

lørdag den 12. maj 2012 skrev Jens Bang <sslug@sslug>:
> Jeg har nu fået købt min nye laptop, og venter på at modtage min 1TB HD
> med posten. Så nu skal jeg til at finde ud af hvordan HD'en skal
> partitioneres.
>
> Jeg overvejer at lave en 100 GB eller 200 GB Windoze partition,
> hovedsageligft for at have noget at boote til, når min internetudbyder
> ikke gider at logge fejl, fordi jeg ikek kan sige at de findes på Windoze,
> og så fordi jeg har genfundet mine gamle Diablo og Diablo 2 cder. :-) Skal
> den Windoze partition sættes specielt op eller ligge først/sidst i rækken
> af partitioner?

> [...]

Jeg tror jeg ville installere på helt "normal" vis. Installer windows først
og så ordne partitionerne mens jeg installerer ubuntu. Dvs uden at sætte
partitionerne op først.
Tommelfingerregel for swap er 2xram, men er ikke sikker på om det er helt
hen i skoven, så det skal du ikke tage  or gode varer ;-)

God fornøjese
Mvh
Folmer

--