Re: [TEKNIK] Partitionering af HD

Hej Folmer,

> [...]
> tager man det jo bare tilbage igen ;-)
> Det er i hvert fald sådan jeg har gjort de sidste par gange fordi det var
> maskiner med
> windows pre-installeret.
> Du nævner selvfølgelig at det er kubuntu, og jeg må indrømme at jeg ikke
> ved hvilke
> muligheder man har under installationen, men for ubuntu installationen har
> der jo været
> mulighed for at partitionere (enten helt automatisk med en slider så man
> vælger den nye
> partitions størrelse, eller man kan bestemme selv).

Sidst jeg installerede Ubuntu (det var 10.04) mener jeg altså at den sagde
at hvis jeg ændrede opartiotionerne, så ville data på de eksisterende
partitioner blive slettet.

> for at windows
> sidder på den første partition. Ellers kan det vist ikke finde ud af det.

Den HD der kom med maskinen ser sådan ud:

sda1   RECOVERY     25,00 GB   fat32
sda2   OS          186,03 GB   ntfs
sda3   DATA        254,46 GB   ntfs

Jeg gætter på at recovery diskene (4 dvder) opretter RECOVERY partitionen.
Men har ikke prøvet endnu, da den nye HD ikke er dukket op (forventet
levering tirsdag).

-- Jens